(Download) "Wörterbuch der Lebensmittel - Dictionary of Foods" by Theodor C. H. Cole # Book PDF Kindle ePub Free
eBook details
- Title: Wörterbuch der Lebensmittel - Dictionary of Foods
- Author : Theodor C. H. Cole
- Release Date : January 18, 2010
- Genre: Life Sciences,Books,Science & Nature,
- Pages : * pages
- Size : 3670 KB
Description
Alles was auf den Tisch kommt – vom Aal bis zur Zwiebel, von Grundnahrungsmitteln bis zu Delikatessen: Cole präsentiert die Warenkunde der Lebensmittel in 12 000 Begriffen (Englisch-Deutsch, Deutsch-Englisch). 2000 wissenschaftliche Namen von essbaren Pflanzen und Tieren sind neben der lateinischen Bezeichnung mit den entsprechenden deutschen und englischen Trivialnamen aufgeführt. Themenfelder (Cluster) erleichtern die Wortsuche.
Folgende Themenschwerpunkte werden behandelt:
Früchte, Gemüse, Getreide
Gewürze, Pilze, Algen
Fleisch, Wild & Geflügel
Molkereiprodukte
Fisch & Meeresfrüchte
Backwaren
Zucker & Süßwaren
Fette & Öle
Getränke
Zutaten & Zusatzstoffe
Als Arbeitsmittel und Übersetzungshilfe eignet sich dieses Wörterbuch für Studierende
und Lehrende der Ernährungs- und Lebensmittelwissenschaften sowie für alle
in den Bereichen Lebensmittelindustrie und -handel, Gastronomie und Küche
Tätigen.
Der neue Cole – in bewährter Qualität und Kompetenz!
This Dictionary of Foods is focussed on native foods, food products, processed
foods, and ingredients – totaling 12,000 terms in English and German, also containing an alphabetical list of 2000 scientific names of food plants and animals, each with its corresponding English and German common names. Word clusters arranged under the according main keywords will facilitate your research. Major topics include:
Fruits, Vegetables, Grains
Spices, Mushrooms, Algae
Meats, Venison & Fowl
Dairy Products
Seafood (Fish & Shellfish)
Bakery Products
Sugar & Confectionery
Fats & Oils
Beverages
Ingredients & Additives
This dictionary is useful for students and teachers in the food sciences and nutrition, for specialists working in the food trade, in marketing and advertisement, personnel in gastronomy and the culinary sector, as much as for public administrators and translators.